Bespaar centen op je streaming diensten

26-02-2022

Al die streamingsdiensten. Je wilt ze allemaal hebben gezien. En dus heb je overal een abonnent op afgesloten. Maar wees nu eens eerlijk. Loopt je bankrekening ondertussen niet leeg op al die maandelijkse afschrijvingen? Of heb je er nog nooit bij stil gestaan wat de maandelijkse kosten zijn? Ik heb een een eenvoudige rekensom gemaakt;

Kosten van je streaming diensten

  • Videoland € 10,99 / € 8,99 / € 4,99
  • Netflix € 15,99 / 7,99
  • Amazon Prime € 2,99
  • NPO Plus € 2,95
  • KIJK € 7,95
  • Viaplay € 13,99
  • HBO € 11,95
  • Apple TV+ € 4,99
  • Disney + € 6,99
  • YouTube € 11,99 / € 6,99 
  • Spotify € 14,00 / € 9.99


En dan beschik je misschien nog over andere diensten zoals Discovery Plus, Pathé Thuis, Film1, NLziet, etc. Een eenvoudige rekensom leert je dan de gemiddelde streamingsdienst tussen de € 8,- en € 10,- per maand kost. Wanneer je van het bovenstaande lijstje een abonnement heb afgesloten bij drie diensten (red je dat?) ben je zo € 25 tot € 30 euro per maand kwijt! 

Hoeveel kijk en luister je naar wat?

Wanneer je bedenkt dat de gemiddelde inwoner van ons land tenminste Netflix, Videoland en Spotify heeft (€ 40,- p/m) en daarnaast vaak ook nog vooruit kijk diensten heeft, zoals NPO plus en Kijk (€ 10,- p/m) Dan ben je zo al 50 euro kwijt aan diensten die je nooit allemaal tegelijk kan kijken! Persoonlijk heb ik gekozen om de diensten af te wisselen. Toen ik ongeveer alles op NetFlix had gezien ben ik overgestapt naar Amazon Prime. Spotify luister ik niet veel, maar ik kijk wel graag naar YouTube. Dus één van beide was genoeg. Ben ik dat weer zat, zeg ik het ene abonnement op en sluit ik een andere weer af. 

Spreek een maximaal bedrag voor je streaming diensten af.

Een tip is om een maximaal bedrag voor je streaming diensten af te spreken. Bijvoorbeeld € 30,00 per maand. En deze dan op te delen in de diensten die je die periode wil bekijken. Een andere tip is om te kijken of je korting op je diensten krijgt wanneer je ze combineert met je tv abonnement. Veel goede tips hierover vond ik op deze pagina. Zo kan je snel besparen je je streaming centen in je eigen zak houden.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin